~ Kengkawan ~

Saturday 6 October 2012

I'm The Lucky Person??

Assalamualaikum,


Alhamdulillah, kehidupan cik atynn sekarang lebih BAIK. Mungkin lebih baik dari sebelum nie. Kenapa? Hanya cik atynn dan Allah sahaja yang mengetahui :) 

I'M THE LUCKY PERSON? Tu lah tajuk BESARRR cik atynn pada hari nie. *Besar kee -.-* Lucky ke? Tapi lucky apa? Cik atynn dapat hadiah, suprise, menang hadiah wang tunai? Bukanlah, macam mana nak mulakan story nie.


Okey, macam nie. Ada satu hari tu cik atynn naik kereta dengan ayah cik atynn pergi mana tah. Cik atynn pun dah lupa. But bukan setakat keluar je. Malah kena ceramah hebat dari ayah cik atynn. Dan of course lah kena sesi temuduga dan soal jawab waktu tu kan *Mahu mengalir air mata ini :'( * Dalam ceramah yang sadis, dan perit telinga untuk mendengar itu terselit sesuatu. Ayah cik atynn cakap cik atynn nie bertuah. Cik atynn mula tertanya dalam diri. Bertuah? Kenapa? 

Then ayah cik atynn pun terangkan yang cik atynn nie bertuah sebab cik atynn nie ada ramai orang kat sisi cik atynn. Tu satu. Of course la sebab MY FAMILY is always by my side and they always supporting me. Emak, Ayah, Ibu, Abang (abang N, abang Iz, abang Amy dan abang Fizie), Adik (Puteri, Rina and Tina). Juga tidak ketinggalan My Grandmother yang berada dikampung nun jauh di Melaka jeee. HUHU. Makcik terdekat yang pernah jaga cik atynn since kecik-kecik dulu, MAMA.

Okay, what's the point? Kalau korang perasan cik atynn ada tiga nama panggilan ibu dekat situ. Satu EMAK, IBU dan MAMA. Apa bezanya? Mama tu korang mesti tau kan yang tu makcik terdekat iaitu adik kepada EMAK cik atynn. Tapi emak dan ibu tu? *aish, nak berteka-teki pulak. bagi tahu je lah -.-* 

Sebenarnya, Emak dan Ibu tu bukan lah orang yang sama. Ibu angkat ke? Bukan. Kedua-dua tu ibu cik atynn. Panggilan emak untuk ibu kandung cik atynn. Panggilan ibu untuk ibu tiri cik atynn. How sweet :D
 Tengok, penuh kuota cik atynn dengan panggilan ibu-ibu cik atynn. Dan yang paling istimewanya, cik atynn tak nak samakan panggilan diorang. Contohnya, panggilan ibu kandung dan ibu tiri sama iaitu EMAK. Cukuplah dengan hanya satu panggilan yang berbeza. Barulah syiokkk :)

Lagi, ayah atynn cakap yang cik atynn nie bertuah sebab cik atynn boleh pergi rumah sesiapa je. Rumah cik atynn banyak tau. *tipu je :p* Bukan rumah cik atynn sebenarnya. HEHE. Sebenarnya rumah Emak, Ayah & Ibu, dan Mama. Including My Grandmother. Rumah Emak kandung cik atynn dekat KL. So, since cik atynn kecik lagi cik atynn duduk dengan emak cik atynn. Rumah kedua rumah Ayah & Ibu cik atynn dekat Johor. Mama pula tinggal dekat Selangor dan Nenek cik atynn dekat Melaka :) Sampai empat rumah tuu. Cik atynn boleh pergi kat mana-mana rumah yang cik atynn suka. Bila-bila masa. Boleh keluar masuk sesuka hati. HAHA. That's very important things :p

Pelik? Unik? Menarik? Awesome? Best? Suka? Sila LIKE yee. Unbelievable? BELIEVE IT. KEKEKE.

Emak kandung cik atynn dan puteri 
Ayah 
Ibu *mak tiri* But, dah macam mak kandung 

My Brothers. Abang-abang KU !! 
Adik Kembar 
Rumusannya dekat sini, sama ada ramai ataupun sikit orang yang dekat dengan kita especially FAMILY kita, kita haruslah mensyukuri nikmat yang Allah dah beri dekat kita. Dan Alhamdulillah sangat-sangat kerana Allah telah memberi orang-orang yang menyayangi cik atynn dan cik atynn sayang sangat sangat sangat sayang dekat diorang. Dan bila cik atynn fikirkan balik apa yang ayah cik atynn cakap ada betulnya. Cik atynn bertuah kerana Allah memberi nikmat itu kepada cik atynn. Nikmat bersama family tersayang. Cik atynn Bersyukur sangat-sangat. :')

Sebenarnya orang yang paling dekat dengan kita waktu kita susah, senang semestinya Allah. Lagi, Family tersayang dan juga sahabat sejati yang sentiasa disisi kita saat kita berduka mahupun gembira. Allah semestinya tidak pernah meninggalkan hambaNya. Family pun sama. Sahabat yang sejati adalah sahabat yang berada disisi kita saat kita sedang bersedih dan happy. Jika kita sedang berduka atau ditimpa musibah, dan sewaktu itu teman yang selalu disisi kita melarikan diri andaikan bahawa ianya ujian dari Allah untuk hambanya. Selalulah berdoa kepadaNya. 

Sekarang nie cik atynn bersyukur sangat. Cik atynn ada Allah yang sentiasa ada setiap masa, waktu, detik, hari, jam bersama cik atynn. Begitu juga dengan Family Tersayang yang sentiasa menyokong anaknya yang ...... ini *sila isi sendiri tempat kosong* Dan juga Sahabat yang tidak pernah tinggalkan cik atynn walaupun terpaksa menadah telinga mendengar bebelan cik atynn. HEHE. 

Cik atynn sayang semua ♥ :D

Semoga semua yang berlaku mendapat keredhaan Daripada Allah. Dan semua yang berlaku ada hikmahnya. 

p/s: cik atynn masih berfikir kalau cik atynn dah ada anak nanti, anak cik atynn nak panggil cik atynn apa sebab kuota panggilan untuk emak-emak dah penuh. Agak-agak kalau panggil MOM boleh tak? nak cukupkan kuota biar bagi habis ;) HEHE

3 comments:

  1. hai awk.. mekasih follow sy.
    hehehe

    ReplyDelete
  2. Memang awak bertuah pun cik atin, being surrounded by whole family. kalau terfikir tak untung kita harus fikir orang yang lebih bernasib malang dari kita. Btw, salam kenal cik atin :D

    ReplyDelete