~ Kengkawan ~

Wednesday 12 June 2013

Perhatikan Sejadah Anda !!

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum, blogger2 yang dikasihi sekalian.

Alhamdulillah. Cik atynn dapat lagi menaip blog terchenta untuk kongsikan sesuatu dengan rakan2 blogger semua. Okay, tadi cik atynn ada belek2 FB kan. Biasalah, nak pergi class tapi terlajak tidur. Dan akhirnya tak pergi. Mihmihmih -.- So, tengah cik atynn baca status orang cik atynn nampak gambar nie.


korang tau tak nie gambar apa? Nie adalah gambar sejadah yang ada corak ba alif ba ya di atas sejadah itu. Menurut orang yang menjumpai gambar yang dipostkan oleh kawannya di Instagram.........

*****
Tengah belek2 Instagram smlm, terhenti bila nampak post dari kawan saya, Ecah. Astaghfirullaha lazim.. Menurut Ecah, terganggu solat dia bila dia dapati ada gambar berbentuk kepala ba alif ba ya atas sejadah yg dia gunakan sebagai alas utk solat di masjid. Kesimpulannya, jd lah pembeli/ pengguna (secara umumnya) yg sensitif dan peka dgn keadaan sekeliling supaya kejadian sebegini tak berlaku lagi.
*****

So, kepada pembeli dan pengguna sekalian. Dan juga blogger2 sekalian. Kalau nak beli sejadah, perhatikan corak sejadah tu betul2 sebelum membeli. Perhatikan pada corak sejadah kot2 ada corak yang bersimbol pelik2 je kan. Jadilah pengguna yang bijak. Kita umat Islam memang agak mudah ditipu oleh orang yang memusuhi Islam kalau kita tak peka dengan benda yang kecik2 dan besar sebegini. Itu sahaja yang cik atynn nak share dengan korang semua.

Nota Hati : Cepat2 tengok corak sejadah kalau2 ada corak yang pelik2. Alhamdulillah takde. Semoga Allah melindungi kita. InsyaAllah :)


Thanks for reading ^_~

7 comments:

  1. hmm mmg kna ati2..org kafir mmg suke nk rosakkn org islm

    ReplyDelete
  2. mashaAllah..tak tau pulak ada sesign camtu, thanks for sharing :)

    ReplyDelete
  3. Astaghfirullah . macam2 cara orang kafir nak menyesatkan kita kan . moga kita tetap teguh berada di jalan yang diredhaiNya . aamiin . btw, nice sharing dear :)

    ReplyDelete
  4. hana xsuka beli corak yang serabut2 macam ni. risau sebab perkara ni. kita xperasan.sejadah hana kosong dan ada bolder2 ja

    ReplyDelete
  5. Astaghfirullah..
    masih belaku lgi benda2 mcm ni.

    ReplyDelete
  6. sama.. sy dah lama nampak mcm ada xkena ja design sejadah sy, tp sy igt sy sorang ja nampak pelik..

    ReplyDelete
  7. memang bahaya kalau beli sejadah bercorak2 ni..akk tak suka sangat..takut jadi macam ni la.. terlepas pandang kan..

    ReplyDelete