~ Kengkawan ~

Thursday 27 June 2013

Perginya Seorang Staff di UiTMNS


Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum...




Kuala Pilah: Seorang pegawai perubatan di Pusat Kesihatan Universiti Teknologi Mara (UiTM) kampus Kuala Pilah maut selain motosikalnya turut terbakar selepas berlanggar dengan kenderaan pacuan empat roda di Kilometer 28.5, Jalan Seremban-Kuala Pilah berhampiran Kampung Ibol, Terachi, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi itu, mangsa, Abd Aziz Sabran, 35, dikatakan dalam perjalanan dari rumahnya di Nilai menaiki motosikal Kawasaki Ninja 250cc ke tempat kerjanya di UiTM cawangan Kuala Pilah sebelum bertembung sebuah kenderaan pacuan empat roda Ford Ranger dari arah Kuala Pilah.

Akibat pertembungan itu, mangsa tercampak dan terseret beberapa meter, manakala motosikalnya pula terbakar akibat tangki petrol pecah dan menyebabkan mangsa melecur di pipi, dada dan paha.




Penduduk berhampiran yang juga saksi kejadian, yang enggan dikenali berusia 52 tahun berkata, ketika kejadian, dia berada di rumahnya di Kampung Ibol, di sini.

“Saya terperanjat apabila terdengar dua kali dentuman yang kuat dari arah jalan raya di hadapan rumah.

“Saya berlari ke tempat kejadian dan mendapati seorang lelaki terbaring kaku di jalan raya bersama sebuah motosikal yang terbakar. Beberapa minit kemudian, anggota bomba tiba ke tempat kejadian bagi memadamkan api,” katanya.


Sementara itu, penumpang kenderaan pacuan empat roda Ford Ranger itu, Rosliani Singgah, 26, berkata ayahnya Firdaus Singgah Sulim, 57, dalam perjalanan untuk menghantar dia dari Kampung Langkap, Tanjung Ipoh, di sini, ke tempat kerja di Klinik Kesihatan Terachi. “Sebelum kejadian, lorong sebelah kanan (arah Seremban ke Kuala Pilah) agak sesak sedikit. Saya melihat penunggang motosikal itu cuba memotong kenderaan yang berbaris panjang sebelum memasuki lorong kami dan bertembung.

“Ayah cuba mengelak tetapi tidak sempat sebelum kenderaan ayah mengheret motosikal lelaki terbabit dan pada masa sama, api mula menyambar motosikal,” katanya yang masih trauma.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Pilah Superintandan Azmi Abd Rahim mengesahkan kejadian itu.


Nota Hati : Semua yang hidup pasti akan mati. Arwah adalah seorang doktor yang bekerja di Unit Kesihatan di tempat cik atynn belajar. Arwah seorang doktor yang sangat baik. Setiap kali cik atynn kena buat medical check up, Arwah yang biasanya check cik atynn. Allah, namun sekarang beliau sudah dipanggil kembali oleh pencipta Kita. Takziah kepada keluarga Arwah. Banyakkan bersabar. Sama2 kita sedekahkan Al-Fatihah buat arwah. Semoga roh arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman. Innalillahiwainnailairojiun... :'(







Thanks for reading ^_^

1 comment: